MojaČokolada.si cjelokupnu je prodaju razdijelila na četiri segmenta: online prodaja, veleprodaja, događaji (sajmovi, festivali, drugi događaji) i poslovni pokloni. Popriličan udio cijele butik čokoladne prodaje zauzimaju upravo poslovni pokloni. Unatoč tome da je količinski puno manje narudžbi poslovnih poklona od online narudžba, vrijednost pojedinog poklona puno je veća, stoga se i ovaj segment zaista isplati. I unatoč tome što veće naručene količine znače i veće popuste za konačne kupce, dodana vrijednost poslovnih poklona može biti prilično visoka. Na kraju dana važno je koliko ljudi usrećiš i možeš li napraviti win-win-win situaciju (win za prodavača, win za kupca i win za konačnog korisnika).
>> Tražite li slatke poslovne poklone? Kontaktirajte nas na info@mojacokolada.si ili nazovite na +386 70 222 555 <<
Prodaja poslovnih poklona vrši se na nekoliko načina. Sve postupke A do Ž neću nabrajati (i zbog čuvanja poslovne tajne), u grubo ću opisati naše 4 ključne vrijednosti odnosno razmišljanja prilikom prodaje poslovnih poklona:
Nikada nismo napadački i agresivni
Kod čokoladne B2B prodaje najvažnije je upravo to da sam stvaraš tako visoku dodanu vrijednost da te stranke pronalaze same. Počeci prodaje takve vrste možda su u tom segmentu i nešto teži, ali ako radite dobro, to se dugoročno uvijek isplati. Naša najbolja reklama upravo su naše reference i zadovoljni kupci.
Naučili smo da umjesto investiranja u agresivne marketinške alate kroz različite oglase, najbolje djeluje upravo usmena preporuka. Od usta do usta još uvijek je najbolji način, rekli bismo gotovo kliše, za ostvarenje dobre prodaje.
Stranka je na prvom mjestu
Kupac je kralj i točka. Vrlo pomno biramo naše kupce, baš kao i ostale partnere s kojima poslujemo. Važno nam je naime da je svaka stranka uistinu maksimalno zadovoljna i da nakon obavljene kupnje zaista s osmijehom baš svim prijateljima ispriča svoje odlično čokoladno iskustvo.
Prilikom svakog završetka kupnje važne su i manje prodajne aktivnosti koje će stranci pridati pažnju. Baš kao desert na kraju menija, stavlja točku na i.
Segmentacija stranki od ključnog je značenja
Izrazitu važnost pridajemo i odgovarajućoj segmentaciji stranki. Istina je da imamo trenutno na raspolaganju više od 2000 različitih čokoladnih poklona te možemo odgovarajuće »servisirati« praktički bilo koje poduzeće ili javnog naručitelja. Važno je također da ga možemo i odgovarajuće savjetovati. Upravo velika količina najrazličitijih poklona stranku može zbuniti jer će se naprosto izgubiti u tako velikoj ponudi. Stoga se posebno posvećujemo identifikaciji stranki, segmentaciji te odgovarajućem savjetovanju.
Nužno je uspostaviti osobni kontakt
Iako sam osobno privrženik online trgovina i digitalne tehnologije, posljednjih godina ipak shvaćam kako je pristan osobni kontakt od izričitog značenja. Neki poslovi (i veći također) gotovo se uvijek mogu ugovoriti i odraditi preko interneta i e-mailova, ali činjenica jest da smo mi kao ljudi iznimno vizualna i društvena bića. Dobar sastanak više je puta urodio plodom.
>> Tražite li slatke poslovne poklone? Kontaktirajte nas na info@mojacokolada.si ili nazovite na 00386 70 222 555 <<
Obradovat će me i vaši komentari i mišljenja. A ako biste željeli da vam se osobno predstavi naša slatka čokoladna ponuda poslovnih poklona, javite nam se kako bismo ugovorili odgovarajući termin prezentacije najrazličitijih mogućnosti.
Lijep čokoladni pozdrav,
Andraž Gavez
Direktor poduzeća Moja Čokolada d.o.o.