Darivanje bližnjih povodom njihovih rođendana i sličnih prilika zadatak je s kojim se susrećemo svi, no odabir poklona za poduzeća sasvim je druga priča. Teško možemo reći da je jedan izazov zahtjevniji od drugog, u oba slučaja susrećemo se s prednostima i manama, no uvijek se treba potruditi i izabrati poklon koji će najbolje obaviti svoju simboličnu svrhu, bez obzira radi li se o osobnim ili poslovnim odnosima.
Nikakve sumnje nema da je darivanje u poslovnim vodama praksa koja od koje imaju koristi obje strane, stoga ne čudi da se u takvoj mjeri razvilo tržište s proizvodima koje najčešće poklanjamo kao poslovne poklone. Izbor je velik, ali nije na odmet upozoriti da je i kod poslovnih poklona bitan osjećaj za detalje. Možda je pravi izbor u poslovnom svijetu još važniji – osobni odnosi puno su dinamičniji, dok s poslovnim partnerom imamo malo mogućnosti za učvršćivanje odnosa.
Kada pokloniti poslovne poklone?
Prigoda za darivanje uvijek je na pretek, dok u poslovnom darivanje treba ograničiti. Tako obično darove poklanjamo za posebne događaje – za otvaranje poduzeća, za sklapanje poslovne suradnje, prilikom realizacije uspješnih projekata i slično. Uz to naravno u obzir dolaze »uobičajeni« praznici, a pri tome ne smijemo pretjerivati. Za poduzeća su popularni novogodišnji darovi za poduzeća, dok se drugim datumima ne pridaje toliko pozornosti.
Koji su najprimjereniji novogodišnji poloni za poduzeća?
Novogodišnji poloni za poduzeća zapravo se ne razlikuju bitno od uobičajenih poslovnih poklona, u obzir dolaze praktički svi proizvodi koje bi i inače poklonili poslovnom partneru. Od onih ustaljenih poklona u poslovnom je svijetu primjerena recimo boca vina kao poklon ili pak neki domaći proizvodi. No poslovni pokloni moraju biti i povezani s poduzećem koje dar poklanja, a što znači da mogu biti vrlo raznolika. Ako na primjer poduzeće izrađuje delicije od meda, kao poslovni poklon bit će sasvim dovoljna uobičajena proizvodnja. U slučaju kada se poduzeće ne bavi proizvodima ili uslugama primjerenim za poklon, obične se poklone oprema detaljima koji predstavljaju poduzeće, na primjer tiskanjem logotipa ili kakvim dodatnim gradivom. Često se poklanjaju poduzećima kao novogodišnji pokloni uredski materijal, torbe, kišobrani i drugi korisni proizvodi kojima se jednostavno mogu dodati dodaci po želji, kao što je recimo otisnut logo poduzeća.
Takvim ćemo malim znakom pažnje učvrstiti poslovne odnose, a ujedno ćemo se pobrinuti i za promociju svojeg poduzeća – kišobran s našim logotipom će za kišnih dana postati besplatna reklama za proizvode ili usluge poduzeća čiji logotip nosi. Kod biranja poslovnog novogodišnjeg poklona ne smijemo nikako biti sebični – puno više koristi imat ćemo od kvalitetnih poslovnih odnosa, a čemu svakako doprinose pomno odabrani poslovni pokloni. Isplati se dakle biranju poklona posebno posvetiti, što bi trebalo vrijediti i za svaku prigodu, a ne samo poslovnu.